با ما از طریق تماس با شماره 09131197390 یا واتساپ همین شماره از علامت پایین سمت راست در ارتباط باشید رد کردن

آشنایی با انواع آجر

انواع آجر 

در این مقاله اطلاعات بسیار مختصر در مورد انواع آجر برای شما کاربران عزیز آورده شده است. امیدواریم که این نوشته برای شما مفید و سودمند باشد. با نظرهای خود ما را در عملکرد بهتر یاری نمائید.

آجرها را با توجه به معیارهای مختلف می توان در دسته بندی های مختلفی قرار داد. در این قسمت با چند مدل آجر آشنا می شویم که می تواند به شما در خرید و انتخاب آجر مناسب کمک کند.

آجر سفالی

آجر سفال از ترکیب خاک رس و سفال تولید و در ساخت قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. بلوک های سفالی دارای حفره هستند معمولا که علاوه بر کاهش وزن به افزایش استحکام ساختمان نیز کمک خواهد کرد. به علاوه که وزن کم آن باعث افزایش سرعت و راحتی کار خواهد شد. این نوع آجر یکی از پرکاربردترین آجرها در ساخت و ساز است که با تکنولوژی جدید تولید می شود. آجر سجاد اصفهان انواع آجر سفال سقفی و تیغه را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت تولید و به صورت مستقیم بدون واسطه در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

آجر لعابی

همانطور که از اسم این محصول مشخص است این آجر را با لایه ای پوششی پوشانده اند تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت پیدا کند از این رو این نوع آجر از زمان های بسیار دور در معماری کهن و مساجد شهر زیبای اصفهان مورد استفاده قرار می گرفته است و تاکنون بعد از گذشت چندین سال همچنان پابرجاست. آجر لعابی با بافتی صیقلی و صاف مانع از ورود آب و رطوبت به بافت آجر شده به همین دلیل دوام بیشتری در برابر عوامل محیطی رطوبت، بخار و مواد شیمیایی دارد. ضمن آنکه ظاهری زیبا داشته و می تواند زینت بخش شکل ظاهری سازه شود.

آجر نسوز

کانی ها و پوکه های معدنی نسوز از مواد تشکیل دهنده این محصول می باشد. آجر نسوز دارای بافتی منظم و منسجم است که تحمل گرمایی بالایی داشته، در دماهای بالا متلاشی نشده و تغییر حالت نمی دهد. به طور کلی شکل ظاهری متفاوت از سایر آجرها دارند.

آجر نما

این اسم هم برای آجرهای سازه نما به کار می روند و هم آجرهایی که در نهایت نمای طاهری و بیرونی ساختمان را تشکیل می دهند. آجرهای سازه نما همان آجرهای سوراخ دار هستند که معمولا هشت سوراخه و ده سوراخه هستند و آجرهای نمای ظاهری ساختمان هم که روز به روز پیشرفته تر و زیباتر می شوند و دارای طرح های مختل و سایز و رنگهای متفاوتی هستند.

این اسامی در این قسمت جهت اشنایی مختصر با اسم های آجرها ارائه شد که انواع مختلف و اسامی مختلف دیگری نیز بر اساس مواد اولیه، کاربرد یا شکل ظاهری آن ها وجود دارد.

کارخانه آجر سجاد اصفهان در زمینه تولید انواع آجر های پر مصرف ساختمانی کاربرد دارد که کیفیت بالایی دارند و سعی شده است با کاهش هزینه های تولید در این مجموعه محصولی ارزان قیمت و مقرون به صرفه تولید شود و بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *