با ما از طریق تماس با شماره 09131197390 یا واتساپ همین شماره از علامت پایین سمت راست در ارتباط باشید رد کردن

برای راه اندازی مصالح فروشی به چه مواردی باید دقت کرد؟

راه اندازی مصالح فروشی

مصالح ساختمانی امروزه به دلیل افزایش جمعیت و نیاز به مسکن و ساخت و ساز بسیار فراوان در سطح کشور یکی از ضروری ترین نیازهای روزانه اکثر مردم است بنابراین اگر به فکر شروع یک کار مناسب و پر درآمد هستید، راه اندازی مصالح فروشی کی ایده بسیار ایده آل است.

اگر شما قصد راه اندازی کارگاه مصالح ساختمانی را دارید می توانید از راهنمایی های سایت ما استفاده کنید و تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. این راهنمایی ها شامل مواردی مانند اطلاعات در مورد شغل مصالح فروشی، تبلیغات و مدیریت کار می باشد. قبل از طی کردن مراحل پیشنهادی باید انواع مصالح ساختمانی را در کارگاه خود داشته باشید تا پاسخگوی نیاز مردم باشید.

راه اندازی کسب و کار مصالح ساختمانی می تواند یک اتفاق بسیار خوب و عالی باشد. راه اندازی مصالح فروشی به دلیل تنوع بسیار زیاد در انواع مصالح و همچنین سر و کار داشتن  بسیار زیاد با مردم می تواند در عین سخت بودن بسیار لذت بخش نیز باشد. در فروشگاه مصالح ساختمانی در کنار انواع مختلف آجر، گچ، سیمان و سایر موارد شما می توانید انواع کاشی و سرامیک و سنگ نیز داشته باشید.

برای شروع کار باید یک سرمایه معقول داشته باشید زیرا شاید بشه گفت یکی از مشکلات مصالح فروشی نیاز به سرمایه نسبتا بالای آن به دلیل تنوع بسیار زیاد آن است. پس از تهیه سرمایه باید اقدام به خرید عمده مصالح ساختمانی نمائید. هر چقدر تنوع محصولات خود را بالاتر ببرید قطعا مشتری بیشتری خواهید داشت چون افراد که با ساخت و ساز سر و کار دارند برای راحتی کار نیاز به مصالح فروشی هایی دارند که تمام نیازهای آنها را پاسخگو باشد.

در ادامه مراحلی را که باید برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در زمینه مصالح ساختمانی دنبال کنید را بیان کرده ایم.

قدم اول: یک برنامه دقیق و مرتب داشته باشید

راه اندازی مصالح فروشی همچون بسیاری دیگر از مشاغل دیگر نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد و برای شروع موفق یک کار برنامه ریزی نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. برنامه ریزی ها شامل مباحث مالی، خرید و فروش و نحوه بازاریابی می باشد که باید وقت کافی برای ایجاد یک برنامه مدون و مشخص قبل از شروع کار در نظر بگیرید.

برای شروع موفق و خرید مقرون به صرفه باید قیمت انواع عمده فروشی های مصالح ساختمانی را بررسی کنید و پائین ترین قیمت ها را پیدا کنید. مهمترین کار قبل از هرکار دیگر تهیه یک لیست شامل موارد مورد نیاز در یک مصالح فروشی و قیمت آنها و همچنین مقدار سرمایه مورد نیاز برای شروع کار است.

برای اطمینان از پیدا کردن عمده فروش های خوش قیمت می توانید از اینترنت استفاده کنید تا انواع عمده فروش های مصالح ساختمانی مختلف را پیدا کنید و با مطالعه سابقه تولیدی آنها یک فروشگاه معتبر و خوش نام و با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

کسب و کار مصالح ساختمانی

مواردی که باید برای آن برنامه ریزی مدون داشته باشید می تواند شامل موارد زیر باشد.

۱- برای شروع به چه مقدار سرمایه نیاز است؟

۲- میزان سود و بازده این کار چقدر است؟ با توجه به سرمایه قرار داده شده پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود؟

۳- مصالح پر فروش و پر مصرف چه مواردی هستند؟

مشتریان شما موفقیت شما را تضمین می کنند. اطمینان حاصل کنید که برای ارائه بهترین خدمات برای رفع نیازهای مشتری هایتان برنامه ریزی کرده اید.

قدم دوم: انتخاب موقعیت مناسب برای فروشگاه

برای راه اندازی مصالح فروشی انتخاب موقعیت مناسب برای فروشگاه بسیار مهم است. برای انتخاب محل با صرف وقت زیاد جایی را انتخاب کنید که هم برای انبار کردن اجناس مناسب باشد و هم در نقطه ای دور دست نباشد.

 برای انتخاب مکان مناسب به نکات زیر توجه کنید.

۱- در صورت امکان مکانی را انتخاب کنید که ساخت و ساز بیشتری در آن مسیر باشد.

۲- در مکان های خیلی شلوغ شاید به عنوان دفتر فروش مصالح ساختمانی مناسب باشد ولی برای کارگاه مصالح ساختمانی به دلیل نیاز به تردد کامیون و وانت اصلا مناسب نیست.

۳- مکانی را انتخاب کنید که دسترسی به آن آسان باشد و افراد محل سطح درآمد متوسط رو به بالایی داشته باشند.

بهترین و ساده ترین راه پیدا کردن فروشگاه در محلی است که اکثر مصالح فروشی های آن منطقه قرار دارند.

قدم سوم: دریافت مجوزهای لازم برای مصالح فروشی

مصالح فروشی همچون بسیاری از مشاغل دیگر برای راه اندازی نیاز به مجوزات لازم را دارد. برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید از افرادی که در این شغل هستند راهنمایی های لازم را بگیرید و یا با جست و جو در اینترنت با روند اخذ جواز کسب آشنا شوید.

قدم چهارم: خرید انواع مصالح مورد نیاز برای فروشگاه

خرید مصالح مورد نیاز یکی از مهمترین مراحل راه اندازی کارگاه مصالح ساختمانی است. برای کسب موفقیت و کسب سود زیاد باید از فروشگاه هایی خرید کنید که مصالح مورد نیاز برای فروشگاه شما  را به صورت عمده و قیمت مناسب و ارزان تر از بقیه جاها در اختیار شما قرار دهد.

سعی کنید در ابتدای کار ضروری ترین مصالح را داشته باشید. از ضروری ترین مصالح مورد نیاز می توان به گچ، سیمان، شن، خاک، انواع مختلف آجر، آجر سفال، بلوک، پوکه ساختمانی اشاره کرد. سعی کنید حتما این موارد پر مصرف و ضروری را در ابتدای کار در فروشگاه خود داشته باشید.

مصالح فروشی

پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه و خرید عمده آجر حتما از فروشگاه آجر سجاد به آدرس https://sajadbrick.com بازدید کنید. کارخانه آجر سجاد تولید کننده انواع مختلف آجر با ارزان ترین قیمت و کیفیت بسیار عالی می باشد که انواع مختلف آجر مورد نیاز شما را در هر گوشه کشور که باشید به صورت عمده و ارسال سریع در اختیار شما قرار می دهد.

آجر اصفهان یکی از بهترین آجرهای موجود در کشور است و کارخانه آجر سجاد در اصفهان با استفاده از بروزترین دستگاه های تولید، یکی از مرغوب ترین آجرهای موجود در بازار را تولید می کند و خود را به عنوان یکی از کارخانجات به نام در زمینه تولید آجر اصفهان معرفی کرده است. مصالح فروشان گرامی در شهر اصفهان و سایر شهرهای کشور می توانند انواع آجر سفالی و مدل های دیگر را با ارزان ترین قیمت از کارخانه آجر سجاد به صورت مستقیم و با حذف واسطه خرید نمایند.

قدم پنجم: تبلیغات و بازاریابی

مهمترین اقدام پس از راه اندازی مصالح فروشی کارهای تبلغاتی جهت شناخته شدن و آشنایی بهتر مردم با فروشگاه و کسب و کار شما می باشد.

یکی از راه های تبلیغات استفاده از فضای مجازی است. با ایجاد صفحاتی در اینستاگرام، تلگرام و سایر پیام رسان ها و یا چاپ بنر و تراکت و نصب و پخش در نقاط مختلف شهر به خصوص مکان هخایی که شهرک سازی های گسترده انجام می شود می توانید فروشگاه خود را به خوبی به مردم معرفی نمائید.

مزایا و معایب مصالح فروشی

مصالح فروشی همچون بقیه مشاغل مزایا و معایبی دارد که در زیر به تعدادی از آنها پرداخته می شود.

مزایا مصالح فروشی

  • درآمد نسبتا مناسب کسب و کار مرتبط با مصالح ساختمانی به دلیل فروش زیاد
  • بازار کار ایده آل به دلیل رشد ساخت و ساز و پیشرفت کشور
  • نگهداری طولانی مدت بدون ضرر به دلیل نداشتن تاریخ انقضا
  • زمینه پیشرفت و گسترش زیاد به دلیل تنوع بسیار بالا

معایب مصالح فروشی

  • نیاز به سرمایه نسبتا بالا در شروع کار
  • نیاز به چندین نیروی کار در قسمت های مختلف مانند بارگیری، انبارداری، دفتری و غیره
  • ساعت کاری نسبتا بالا به دلیل پیوسته بودن کار و عدم تعطیلی
  • نیاز به یک کارگاه و محل نسبتا بزرگ و همچنین انبار برای نگهداری مصالح پر حجم

در فروشگاه آجر سجاد انواع مختلف آجر با بهترین قیمت برای خرید شما عزیزان به صورت عمده تولید می شود و بنابراین شما مصالح فروشان عزیز می توانید آجر مورد نیاز خود را از کارخانه سجاد تهیه نمائید. برای خرید آجر اصفهان سجاد با شماره ۰۹۱۳۲۰۹۳۲۳۰ تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *